tisdag 13 januari 2009

Slumdog Millionaire

Jag har sett en film som kom i det senare 2008. Regi av Danny Boyle(Trainspotting, 28 dagar senare) Jag kan bara säga Wow!
Jag vet att mamma och pappa skulle säga att det var en "Niclas film" men jag kan verkligen inte komma på nått dåligt med den.

Tänk dig att du sitter i "vem vill bli miljonär" och du är en fråga ifrån miljonen, och alla svaren du ger kan du pga dina upplevelser som har hänt dig. Sen att du ska förklara för polisen varför du kan alla dessa svar när du blir anklagad för att ha fuskat.
Soundtracket var helt otroligt, Danny Boyles kameraarbete var helt lysande, bra trovärdiga skådisar. Sen är historien som berättas om Jamal Malik sorglig och rolig. Humorn och kärleken finns där. Och det är helt klockrent!
Jag satt dom sista 20min och log för mig själv. Jag var helt förstummad!

Helt klart värd att se! Hoppas på Oscar nomineringar och statyer. Den vann 4 golden globes här om dan. Bla för bästa regi och soundtrack.
Titta på den bara och njut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaså du har blogg du=) vad trevligt=D kram/thessan